) EVRAK ŞEFLİĞİNİN GÖREVLERİ;
1) Kaymakamlığa posta veya elektronik ortamda gönderilen; kişilerce veya kurum ve kuruluşların görevli dağıtıcılarınca elden getirilen her nevi dilekçeyi kabul etmek ve İmza Yetkileri Yönergesi gereğince yetki verilen görevlilerin havalesine ve imzasına hazırlamak, imzalanmasını takip etmek ve ilgili yerlere intikalini sağlamak ve sonuçlanmasını izlemek,
3) Gelen evrakın niteliğine göre hangi görevli veya görevliler tarafından ilgili birim veya mercilere havale edileceği, kaymakamlıkça çıkarılan İmza Yetkileri Yönergesi ile belirlenir.
4) Özellik taşıyan evrak; çalışma gün ve saatleri dışında, posta yoluyla, güvenlik güçlerinin haberleşme görevlileri tarafından kaymakamlara veya bunlar adına yetki verilen görevlilere teslim edilebilir.
5) Elektronik ortam haricinde normal evrak masası görevlilerine gelen evrak ve dilekçeler, elektronik ortamda kaydı yapılarak, kaymakamlık birimlerine ait olanların taraması yapıldıktan sonra elektronik ortamda havale ve imza için yetkilisine sunulur.
6) Özellik taşıyan ve değerli evraktan elektronik ortam haricinde gelenler, gidecekleri yerlere göre ayrılır ve havalesi yapılır. Kaymakamlık birimlerine gönderilen evrak, yetkili amirin uygun görüşü ile taraması yapıldıktan sonra, elektronik ortamda ilgilisine havalesi yapılır.
7) Evrak hareketi ile ilgili istatistikî bilgi ve raporları sistem üzerinden sorgulamak ve hazırlamak,
8) Havalesi doğrudan kaymakam tarafından yapılacak evrak, şefi tarafından ayrılır. Tereddüt halinde ilçe yazı işleri müdürünün görüşüne başvurulur.
9) İsme gelen veya elden verilen evrak, havale edildikten sonra evrak servisine verilir ve bu maddenin birinci fıkrasındaki işleme tabi tutulur.
10) Kabul ve ayırma, normal evrak, gizli evrak ve dağıtım masalarına ayrılır: elektronik ortamda ve elektronik ortam haricinde gelen evrakın alınması, açılması ve ayrılarak ilgili masalara aktarılması,
11) Normal evrak masasında; elektronik ortamda ve elektronik ortam haricinde gelen normal evrakın ve dilekçelerin yetkilisince havalesi ve imzalattırılması ve kaydını yapmak,
12) Kaymakam tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
II) İŞLEMLER ŞEFLİĞİNİN GÖREVLERİ;
1) Kaymakamın kanun, tüzük, yönetmelik ve Bakanlar Kurulu kararlarının yayımlanması ile ilgili görevleri yerine getirmek ve genelge çıkarılması ile ilgili işlemleri yürütmek,
2) İlçe kademesinde görevli personelin özlük işleri ile bu Yönetmelikte düzenlenen birim personeli ve sözleşmeli personelin atanma, yer ve görev değiştirme, kademe ilerlemesi, derece yükselmesi, askerliğinin ertelenmesi ve diğer özlük işlerini yürütmek,
3) Tayini Kaymakamlığa ait aday memurların özlük dosyalarını tutmak, asil memurluğa geçirilmesi ve yemin işlerini düzenlemek, disiplin cezası ve ödüllendirme işlerini yürütmek, izin, memurluğun sona ermesi ve emeklilik işlerini düzenlemek, yürütmek ve izlemek,
4) Hizmet içi eğitim çalışmalarını yürütmek ve geliştirmek,
5) İlçedeki kamu personelinin Valilikçe belirlenen günlük çalışma saatlerine uyulup uyulmadığı hususunda mesai izlenim cetvelini tutmak.
6) Özel kanunlarına göre yapılan; milletvekili, mahalli idareler seçimleri ve Anayasa değişikliklerinin halkoyuna sunulmasında, Kaymakamlığı ilgilendiren iş ve işlemler ile yazışmaları yapmak,
7) Etik Kurulu ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
8) Tanıtıcı bayrakların kullanma iznine ve tescil işlemlerine ait iş ve işlemleri yapmak,
9) Kaymakamlığın İmza Yetkileri Yönergesini hazırlamak, ilgili kurum ve kuruluşlara dağıtmak ve uygulanmasını izlemek,
10) Kaymakamlığın, adli ve askeri teşkilat dışında kalan bütün Devlet daire, müessese ve işletmeler ve özel işyerleri üzerindeki gözetim, denetim ve teftiş yetkilerinin kullanılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek
11) Dilekçeleri izleme ve sonuçlandırmak
11) Mevzuat veya Kaymakam tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
III-Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü ile ilgili Görevleri
Kalkınma planı ve yıllık programları ile verilen görevler çerçevesinde;
a) İl'in ekonomik ve sosyal yapısını belirlemek amacıyla araştırmalar yapmak, ilgili ve özel kuruluşlardan toplanan bilgilerden faydalanarak il envanterini hazırlamak,
b) İl'deki kamu kuruluşlarınca üst kademelere gönderilecek yatırım tekliflerini inceleyerek varsa aralarındaki uyumsuzluk veya çelişkileri tespit etmek ve bir rapor halinde durumu İl Koordinasyon Kuruluna sunmak,
c) Plan-program uygulamaları ile yıllık programlarda yer alan il'deki kamu yatırımlarını izlemek, ortaya çıkan ve koordinasyonu gerektiren sorunları belirlemek, çözümlenmesi için gerekli tedbirleri tespit ederek valiliğe bildirmek ve çözümlenmesine yardımcı olmak,
d) İl Koordinasyon Kuruluna götürülmesi gereken koordinasyon ve izleme konularında gerekçeli rapor hazırlamak, bu kurulun çalışmalarına ilişkin ön hazırlıkları yapmak ve sekretarya hizmetlerini yürütmek,
e) Mahalli idarelerin planlama çalışmalarına ve yatırım tekliflerinin hazırlanmasına kalkınma planları doğrultusunda yardımcı olmak, bu idarelerin yatırımlarının uygulamasını izlemek ve değerlendirmek,
f) Devlet-halk işbirliği ile mahalli kaynaklar harekete geçirilerek meydana getiren ekonomik girişimlerin oluşturulması ve izlenmesi çalışmalarında valiye yardımcı olmak,
g) Ekonomik girişimlere katılanlar ile benzeri girişimlere katılacak olanlar için gözleme ve uygulamaya dayalı eğitim çalışmaları düzenlemek, plan, program, ekonomik ve sosyal kalkınma konularında il kuruluşlarının eğitim programları arasında uyum sağlamak,
h) İstihdamı arttırmak için kendi işini kuracaklara sağlanacak çok yönlü desteğin organize edilmesine yönelik çalışmalara yardımcı olmak,
i) İçişleri Bakanlığı bütçesine dahil taşra birimlerinin harcama durumlarını üçer aylık dönemler halinde izleyerek, izleme formlarını Bakanlığa göndermek,
j) İlçelerle, plan ve program uygulanmasında etkili bir haberleşme ve işbirliğini sağlamak,
k) Plan ve programların halka tanıtılması konusunda gerekli çalışmaları yapmak,
l) İl kitaplık ve dokümantasyon merkezinin çalışmalarını düzenlemek, izlemek, geliştirmek ve ilçe kitaplık ve dokümantasyon merkezlerinin düzenlenmesi ve geliştirilmesi çalışmalarına yardımcı olmak,
m) Valiliğin ekonomik konulara ilişkin brifing dosyalarını, gerekli tablo ve grafikleri hazırlamak,
n) Kalkınma planları ve yıllık programlar ile ilgili olarak valilikçe verilecek diğer görevleri yapmaktır.
IV-İdare Kurulu Müdürlüğü ile ilgili Görevleri
İdare Kurulu Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
A- Memurların yargılanmaları ile ilgili işlemler dahil İlçe İdare Kurulu ve ilçe disiplin kurulu görevlerine ilişkin iş ve işlemleri hazırlamak ve yürütmek,
B- Kaymakamlıkça kamu görevlileri hakkında soruşturma yapılması, bunların görevden uzaklaştırılması, cezalandırılması, bu konudaki izin verme yetkilerinin kullanılması işlemlerini yürütmek, kamu görevlilerine haksız suç isnadında bulunanlar hakkında kamu davası açılması talebini hazırlamak ve ilgili mercilere ulaştırmak,
C- Adlî ve idarî yargı mercilerinde izlenmesi gerekli dava ve konu¬larla ilgili işlemleri izlemek ve yürütmek,
D- 4/12/1984 tarih ve 3091 sayılı Taşınmaz Mal Zilyetliğine Yapılan Tecavüzlerin Önlenmesi Hakkında Kanunun uygulanması ile ilgili işlemleri yürütmek,
E- 1/7/1976 tarih ve 2022 sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun ve diğer kanunlarla tanınan muhtaçlık kararı ve bakım belgesi düzenleme yetkisi işlemlerini yürütmek,
F- Köy kurulması ve kaldırılması bağlanması ve ayrılması, sınır anlaşmazlıkları işleri ile yerleşim yerleri ve tabiî yer adlarının değiştirilmesi işlerini yürütmek,
G- 4/11/1983 tarih ve 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu gereğince, kıymet takdiri ve bilirkişi seçimi konusunda verilen görevleri yapmak,
H- Harita işlerini yürütmek, gizliliği olan haritaları Kaymakamlık adına koruyup saklamak,
I- Kanunlarla idare kurullarına verilmiş ve verilecek görevleri yapmak,
V- İdari Denetim Müdürlüğü ile ilgili Görevleri
İdari Denetim Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
A- Mahalli idarelerin merkezi idare kuruluşlarıyla yazışmalarına aracılık etmek,
B- Kaymakamlığın mahalli idareler ve kurdukları işletme, müessese, teşekkül ve birlikler üzerindeki gözetim ve denetim yetkisi ile diğer vesayet görev ve yetkilerinin kullanılmasına ilişkin iş ve işlemleri düzenlemek ve yürütmek,
C- Plânlama ve Koordinasyon Müdürlüğü İle işbirliği halinde mahalli İdareler hizmetlerinin merkezi idarece tespit olunan hizmet standartlarına, kalkınma plânları ve yıllık uygulama programları ile tespit olunan İlke ve tedbirlere uygunluğunu sağlamak, mahalli idarelerin kaynak ve teknik yardım ihtiyaçlarını ilgili kuruluşlara intikâl ettirmek,
D- Mahalli idarelerin diğer kamu kuruluşları ile ortaklaşa yürütmekte yarar buldukları hizmetler için ilgili kuruluşlar arasında işbirliğini sağlayıcı ve geliştirici çalışmalar yapmak,
E- Belediyelerin kurulması, bazı köylerin veya bağlıların belediyelerle birleşmesi, bu Yönetmeliğin 13 üncü maddesinin (f) bendi hariç olmak üzere, mahalli idarelerle ilgili diğer işlemleri yürütmek,
F- Mahalli idarelerle ilgili envanter çalışmaları yapmak ve istatistikler düzenlemek,
G- Kaymakam tarafından yapılması istenen hizmetleri yapmaktır.
VI-Dernekler Müdürlüğü ile ilgili Görevleri:
4721 Sayılı Türk Medeni Kanunu, 5253 Sayılı Dernekler Kanununun, 2860 Sayılı Yardım Toplama Kanunu ve dernekleri bağlayan diğer kanunlar ile bunlara bağlı yönetmelikler çerçevesinde;
a) Dernek kuruluş iş ve işlemlerini izlemek, kayıtlarını tutmak, dosyalamak ve arşivleme,
b) Derneklerin, izne tabi kelimeleri kullanma taleplerini sonuçlandırmak,
c) Derneklerin, kamu yararına çalışan derneklerden sayılma taleplerini sonuçlandırmak,
d) Dernek amaç ve faaliyet alanlarına göre tasnifini yapmak,
e) Dernek faaliyetleri ve üyeleri hakkında ilgili kuruluşlarla koordineli çalışma yapmak,
f) Dernek kütük numarası verilmesi, kütükten silinmesi ile ilgili işlemleri yürütmek ve izlemek,
g) Dernek tüzel kişiliğinin sona ermesi ve tasfiyesi ile ilgili işlemleri yürütmek,
h) Dernek hakkındaki ihbar şikayet ve denetim taleplerini incelemek ve değerlendirmek, gerekli görülen hallerde Dernekler Denetçileri tarafından denetlenmesini sağlamak,
i) Derneklerin yardım toplama faaliyetleriyle ilgili işlemleri yürütmek,
j) Her türlü sivil toplum kuruluşu ve meslek odalarının lokalleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
k) Görev alanına giren konularda mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak,
.